Huis verkopen: actie, actie, actie

Door op 31 Mei 2023

Tijden van onzekerheid vragen om meer inzet. Extra tandje erbij. Dat geldt ook voor de verkoop van uw huis in Amsterdam. Onze verkoopstrategie was altijd al zeer actief en nu zetten we die maximaal in. Onze makelaar Maurits van Leeuwen vertelt over wat er allemaal bij komt kijken om een woning te verkopen voor de beste prijs en in de kortst mogelijke tijd. Zijn verkoopstrategie: benader de markt zo actief mogelijk. Alleen dat zorgt voor de hoogste kans op een optimale verkoop.

Promotie optimaliseren

Maurits: “Bij het verkopen van je huis komt tegenwoordig meer kijken dan slechts het plaatsen van je huis op Funda en het maken van foto’s. Het is een constant proces van zichtbaar zijn, de juiste kanalen inzetten, de juiste content inzetten, de geschikte kandidaat kopers bereiken en nog veel meer. Jouw huis moet uniek zijn en dat is het niet met enkel en alleen het plaatsen van jouw woning op Funda met een paar geweldige foto’s of video’s. We zijn met ons hele team dag in en dag uit bezig met het optimaliseren van ons woningaanbod wat uiteindelijk resulteert in hogere prijzen en snellere verkopen van jouw woning.”

Marketingplan opstellen

“In deze tijd moet je een woning zo actief mogelijk in de markt zetten. Voor de verkoop van een woning stellen wij dan ook een uitgebreid marketingplan samen die met de juiste prijs en effectieve verkoopstrategie zorgt voor een spoedige verkoop. Want een goed geprijsde woning genereert vaak veel gemotiveerde bieders en daarmee verhogen wij de uiteindelijke verkoopwaarde. Onze marktanalyse houdt rekening met de meest actief gezochte woningen en prijsstelling in desbetreffende postcodegebied, inclusief verkochte woningen en uiteraard de huizen die nog op de markt zijn.“

De juiste prijs bepalen

“Uiteindelijk kan je nog zo’n goed marketingplan hebben, als de vraagprijs te hoog is en daardoor kopers afhaken dan begin je al meteen met een achterstand. Wij zorgen er daarom voor dat we altijd een realistische vraagprijs aanhouden. Hierbij komt een uitgebreide marktanalyse aan te pas. Alle zaken die belangrijk zijn bij het prijzen van een woning nemen wij in overweging en op basis van verschillende facetten komen wij tot een slimme vraagprijs die kandidaat kopers nieuwsgierig maakt en uitnodigt om een bod uit te brengen. Door de desbetreffende woning voor een ideale vraagprijs aan te bieden creëren we al direct een grotere vraag naar de woning. En uiteindelijk resulteert een grotere vraag tot meer serieuze biedingen. Onze voorkeur gaat uit naar een fysieke waardebepaling, maar sinds kort bieden wij ook virtuele waardebepalingen aan.”

Woning presenteren

“Nadat we de juiste vraagprijs hebben bepaald zullen we uiteraard ook over geschikte foto’s en video’s moeten beschikken om op de juiste manier de woning te promoten. Een eerste indruk kan je maar één keer maken en dus is het belangrijk dat deze op alle mogelijke offline en online mediakanalen goed is vertegenwoordigd. Het moet professioneel zijn, maar daarnaast ook uniek en divers. Met slechts wat foto’s en video’s van je huis ga je niet meer opvallen tussen het grote aanbod. Daarom werken wij ook met onze professionele woningpromotie- en mediapartner. De juiste foto’s en films maken is een vak apart en dus moet dit op de juiste manier gebeuren. Door een goede samenwerking aan te gaan met een betrouwbare promotie- en mediapartner kunnen wij altijd op hun steun rekenen voor het maken van de gewenste, hoogwaardige content.”

Kanalen inzetten

“De volgende stap is het online plaatsen op onze websites, op social media inclusief alle relevante ‘tags’, daarnaast gebruiken we e-mail marketing om ons nieuwste aanbod ‘in de spotlight’ te zetten. Bij het op de markt brengen van een huis ontwikkelen we een presentatie die de nadruk legt op de unieke aspecten van het huis. Wij zorgen dat de woning een geweldige aantrekkingskracht heeft voor de juiste doelgroep. Het internationale netwerk van onze makelaarsorganisatie trekt naast Amsterdamse zoekers ook veel expats en ondernemers aan. Onze eigen zoekers krijgen de mogelijkheid om het huis via onze sneakpreview vermelding als eerste te bekijken. Hiermee trekken wij enorm veel kandidaat kopers aan. Uiteraard krijgen ook alle collega-makelaars de kans om het huis voor de markt uit te bekijken.”

Events organiseren

“Voor het promoten van een huis bieden wij een aantal mogelijkheden waarvan een onze Exclusieve OPEN HUIS is. We bieden een Exclusieve OPEN HUIS in 2 verschillende vormen aan: fysiek en virtueel. Het belangrijkste aan een Exclusieve OPEN HUIS is de extra aandacht die je er mee creëert voor je huis. Tijdens bepaalde uren is een makelaar in het huis aanwezig die klanten het huis fysiek en virtueel laat bezichtigen. Bij een fysieke vorm van een Exclusieve OPEN HUIS zal de makelaar een heel dagdeel aanwezig zijn in het huis en kan je binnenlopen wanneer je wilt, terwijl tijdens een virtuele Exclusieve OPEN HUIS er een livesessie op Facebook plaats zal vinden. Daaraan kan je deelnemen en live je vragen stellen aan de makelaar die aanwezig is. Door ook de buurt hiervan op de hoogte brengen door middel van flyeren en gerichte social media campagnes zorgen we voor net dat stukje extra aandacht voor jouw huis.”

Online tools gebruiken

“Los van de bovengenoemde marketingtechnieken gaan wij bij Makelaars van Amsterdam nog een stapje verder. Wij bieden verschillende online marketing tools aan om het huis beter en op een andere manier dan de traditionele aan de man te brengen. Zo hebben wij onder andere veel geïnvesteerd in onze Google positie, wat leidt tot een goede zichtbaarheid in de Google zoekresultaten van ons aanbod van huizen. Ook zullen wij uw huis virtueel tentoonstellen door middel van het 3D model, een tool voor online bezichtigen. Deze tool gebruiken we ook om de woning nauwkeurig te meten met professioneel meet apparatuur waardoor het huis virtueel bezichtigd kan worden. Door dit soort toevoegingen zal je huis automatisch hoger gerankt worden op Funda.”

Aanbod matchen

“Door ons uitgebreide marketingplan blijkt uit eerdere ervaringen dat wij in de Amsterdamse huizenmarkt zorgen voor een snellere verkoop en een hogere prijs voor uw woning. Daarnaast zetten wij onze connecties in om een huis bij zoveel mogelijk makelaars op de radar te brengen. Ook werken wij als collectief van Amsterdamse makelaars nauw met elkaar samen. Wanneer een collega-makelaar een zoeker heeft die precies zoekt wat wij aanbieden zal hij altijd het aangeboden huis aanbieden bij zijn zoeker. Deze betrokkenheid zorgt ervoor dat de juiste mensen worden benaderd die dus automatisch ook eerder bereid zijn de gewenste vraagprijs te betalen. Door de juiste huizen te matchen met de juiste klanten zal dit uiteindelijk leiden tot de beste deal die mogelijk is in de markt.”

Lees ook:
Verkoop uw woning in 8 stappen met ons succesvolle verkoopplan
Zet uw woning optimaal in de schijnwerpers met ons Woning Promotieplan
Woning stylen of leeg presenteren bij verkoop?
Met deze 7 tips verhoogt u uw energielabel en stijgt de waarde van uw woning
Alle blogs van onze makelaars

Maak een afspraak

Wilt u meer weten over onze actieve aanpak voor de verkoop van uw woning in Amsterdam? Maak een afspraak met onze makelaar Maurits van Leeuwen. Bel, WhatsApp of e-mail naar:
06-11701437 
mauritsvanleeuwen@makelaarsvan.nl 

Naar boven