Mijn Dossier, uw online klantdossier
Meer dan een digitale kluis voor belangrijke documenten
Steeds meer organisaties werken met online klantdossiers. Geen belangrijke informatie meer via de mail. Of rondslingerende papieren op bureaus. Met een klantdossier heb je alle klantinformatie veilig op één plek. Vooral in de makelaardij hebben we veel te maken met gevoelige, persoonlijke informatie. Daarom bieden wij onze klanten ook een eigen klantdossier: Mijn Dossier. Onze regiokantooreigenaar Ton Coffeng legt uit waarom Mijn Dossier meer is dan alleen een digitale kluis.
In de dataroom
Ton: “Bij vastgoedtransacties, waaronder de verkoop van onroerend goed, (her)financiering en verhuur, was van oudsher een grote hoeveelheid papieren documenten en andere gegevens nodig. Daarmee werden de gegevens van vele groepen personen, waaronder verkopers, kopers, hypotheekverstrekkers, notarissen, verzekeraars en anderen beheerd. Deze zorgvuldig geselecteerde gebruikers worden gemachtigd om aanvullende informatie of documentherzieningen in de dataroom te plaatsen of in te zien.”
Dag oude ordner
“Een online klantdossier vergemakkelijkt het snel delen van vertrouwelijke bestanden. Je kunt daarin beter documenteren en belangrijke stukken organiseren, biedingen vastleggen en overeenkomsten digitaal ondertekenen. Zo biedt ons online klantdossier – Mijn Dossier - een beveiligde omgeving waar je documenten op een gemakkelijke manier kunt raadplegen. De oude ordner met belangrijke stukken heb je niet meer nodig. Stukken kun je ook niet meer kwijtraken want ze zijn keurig op één plek opgeslagen.”
Tijdwinst door screening
“Het begeleiden bij een vastgoedtransactie bestaat uit vele disciplines waaronder juridisch onderzoek door een makelaar in samenwerking met hypotheekadviseurs en notarissen. We zien met de invoering van de onderzoeksplicht van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) dat er ook veel uitgebreid onderzoek naar kandidaat kopers en aspirant huurders wordt uitgevoerd. Door dit onderzoek kunnen we onvoorziene problemen voorkomen en kunnen onderhandelingen soepeler verlopen. Risico’s zijn immers vooraf al in kaart gebracht en daardoor worden alleen kandidaten die gescreend zijn uitgenodigd voor het bieden. Eventuele bijzonderheden worden ondervangen in de overeenkomst. Het werkt tijd- en daarmee kostenbesparend voor alle partijen en draagt bij aan een hogere opbrengst doordat je met meer gekwalificeerde kopers in onderhandeling kunt.”
Transactieproces versnellen
“Een makelaar verricht ook onderzoek gericht op het vastgoed zelf. Het is vanzelfsprekend om bij de verkoop en aankoop van vastgoed een onderzoek uit te voeren. Daarvoor gebruiken wij een digitale dataroom wat ons in staat stelt om vastgoeddocumenten en -transacties veel efficiënter en gemakkelijker te beheren. Dat is niet alleen makkelijk voor onze klanten, het stelt ons ook in staat om het vastgoedtransactieproces te versnellen door documentuitwisseling en -beoordeling te stroomlijnen. Alle geautoriseerde partijen krijgen beveiligd toegang tot de meest recente versie van elk document op aanvraag vanaf elke computer op internet.”
Alle gegevens beschikbaar
“Binnen het vastgoed zijn er diverse aspecten waar onderzoek naar gedaan kan worden. Zo kan er onderzoek gedaan worden naar milieukundige aspecten, een bestemmingsplanonderzoek, een financieel onderzoek, een bouwtechnisch onderzoek of een juridisch onderzoek. Hierdoor kan het verhuur- en verkooptraject aanzienlijk versneld worden. Want de makelaar heeft alle gegevens in één overzichtelijk screeningsrapport beschikbaar en geeft daarmee invulling aan de onderzoeks- en meldingsplicht.”
Lees ook:
Huis kopen? Wees er sneller bij met Mijn Dossier
Huizenprijzen. 5 trends op de Amsterdamse woningmarkt
3 tips voor een waterdichte huurovereenkomst
Mijn Dossier, ontdek de voordelen van een online klantdossier
Alle blogs van onze makelaars
Maak uw eigen klantdossier aan
Bent u een klant bij ons? Ga naar Mijn Dossier en vul uw gegevens in. Wij zorgen er dan voor dat uw klantdossier voor u klaar staat.