Haalbaarheidscertificaat

Uw ticket voor de Amsterdamse woningmarkt

Het kopen van een huis in Amsterdam start met een haalbaarheidscertificaat. Dit document biedt zowel de verkopende als de kopende partij de zekerheid dat de transactie in ieder geval financieel gedekt is. Sterker nog, zonder haalbaarheidscertificaat komt u tegenwoordig niet eens meer in aanmerking voor een bezichtiging. De financieel adviseur van Huis & Hypotheek in ons kantoor helpt u graag bij deze eerste stap in uw huizenjacht.

Hoeveel kunt u lenen?

De Amsterdamse huizenprijzen zijn fors en overbieden is geen uitzondering. De vraag hoeveel u nodig heeft begint daarom met het vaststellen hoeveel u kunt lenen. Voor een eerste indruk kunt u online uw maximale hypotheek berekenen. Hiermee heeft u een aardig beeld van uw financiële kansen en uw hypotheek. Een verkopende partij heeft echter meer zekerheid nodig. Daarvoor kunt u een haalbaarheidscertificaat laten opstellen. Dit is een officieel document waarmee u kunt aantonen dat u eventuele biedingen ook kunt betalen. Ofwel, u bent ‘goed voor uw geld’.

Opstellen haalbaarheidscertificaat

Wat komt er kijken bij het opstellen van een haalbaarheidscertificaat, ook wel een Hypotheekcertificaat? U komt langs bij ons op kantoor voor een gesprek met een van onze financiële adviseurs. Op basis van dit gesprek, uw persoonlijke gegevens en financiële documenten, stelt de financieel adviseur het haalbaarheidscertificaat op. Daarin staat vermeld hoeveel u kunt lenen voor uw hypotheek en wat u kunt bieden. Een haalbaarheidscertificaat van Huis & Hypotheek is:

  • 2 maanden geldig met mogelijkheid tot verlenging
  • niet overdraagbaar aan derden
  • is onder voorbehoud van een positieve BKR-toetsing, een goedgekeurd taxatierapport en het voortzetten van uw dienstverband, inclusief loon
  • geen vervanging voor voorbehoud van financiering

Wilt u een haalbaarheidscertificaat laten opstellen door onze financieel adviseur? Vraag een gratis haalbaarheidsgesprek aan via het onderstaande formulier.

Naar boven